Wyjazd do Średniowiecznego Krakowa - 19.08.2016r

W piękny słoneczny dzień 19 sierpnia wybraliśmy się na wycieczkę po Krakowie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy na placu Matejki, gdzie przywitał nas przewodnik ubrany w średniowieczny stój. Tutaj zaczął się początek drogi Królewskiej. Następnie przeszliśmy do Barbakanu i na Mury miejskie, tam dzieci przebrały się w stroje średniowieczne, chłopcy stali się rycerzami a dziewczynki księżniczkami. Po wysłuchaniu ciekawych historii o tym miejscu, odbyła się walka na piankowe miecze. Kolejnym punktem naszej średniowiecznej wędrówki było przejście ul. Floriańską na Rynek Główny, tutaj dowiedzieliśmy się jak wyglądała gra w piłkę oraz jakie były sposoby leczenia w średniowieczu. Podczas spaceru po Rynku Głównym odwiedziliśmy kościół Mariacki i Sukiennice, natomiast pod wieżą ratuszową wysłuchaliśmy legend związanych z Krakowem. W przerwie zwiedzania zjedliśmy pyszne lody i zaopatrzyliśmy się w krakowskie precle. Kolejnym przystankiem był dziedziniec w Collegium Maius. Tu dowiedzieliśmy się o dawnej Akademii Kakowskiej, a także o wielu postaciach historycznych związanych z tym miejscem, m. in. o Mikołaju Koperniku. Nawiązując do odkryć Mikołaja Kopernika dzieci brały udział w zabawie o słońcu i ziemi. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy był Pałac Biskupów Krakowskich ze słynnym Oknem Papieskim, tutaj wspominaliśmy Papieża Jana Pawła II. Następnie przeszliśmy ulicą Kanoniczną w kierunku Wawelu. Na dziedzińcu Zamku Królewskiego dzieci otrzymały dyplomy dla najbardziej dworskiej damy oraz najbardziej dzielnego rycerza. Ciekawą i tajemniczą atrakcją było wejście do smoczej jamy i przywitanie się z najstarszym "mieszkańcem" Krakowa, czyli smokiem wawelskim. Dzieci podczas tej wycieczki mogły dowiedzieć się wielu ciekawych legend i ważnych informacji o średniowiecznym Krakowie. Była to ciekawa lekcja połączone ze świetną zabawą, która na pewno zostanie na długo w naszej pamięci.

wyjazd do Krakowa   wyjazd do Krakowa   wyjazd do Krakowa   wyjazd do Krakowa   wyjazd do Krakowa   wyjazd do Krakowa   wyjazd do Krakowa   wyjazd do Krakowa